10. října 2024
Z Charity Jeseník
Charita Jeseník chce být stabilním a žádaným zaměstnavatelem. Proto neustále pracuje na svém rozvoji. Má vypracovaný strategický plán, v němž si jako jednu z hlavních priorit stanovila optimalizaci organizační struktury ředitelství a služeb. Díky dotaci z Nadace ČEZ zpracovala profilové pozice typových pozic a pracovní náplně a s pomocí vytvořených kompetenčních modelů i systém výběru nových zaměstnanců.
Díky dotaci z Nadace ČEZ a s pomocí expertů vytvořila Charita Jeseník jedenáct nových aktualizovaných schémat se zohledněním specifik jednotlivých služeb. Vznikl katalog typových pozic, včetně optimálního počtu podřízených zaměstnanců. Aby si vedoucí vybírali pro svou službu ty správné zaměstnance, pěkně se v rámci projektu procvičili v tom, jak správně připravit a vést výběrová řízení. „Osobně jsem ještě žádné výběrové řízení nevedla, takže pro mě to bylo velmi přínosné. Zejména jsem ocenila praktickou část, kdy jsme se učili, jak se dají otázky otočit tak, abych si se zájemcem o místo skutečně popovídala. Máme vizi, jakého člověka potřebujeme na danou pozici přijmout a během pohovoru je třeba zjistit, co umí, proč ji chce dělat a proč si vybral právě nás,“ uvedla vedoucí DPS sv. Hedviky a Odlehčovací služby sv. Zdislavy Milena Rygelová. Právě díky praktickému nácviku získali vedoucí dovednosti pro efektivní a úspěšný výběr zaměstnanců, kteří budou před nástupem přesně znát své zařazení a kompetence. Cílem je, aby se pracovníci cítili ve své práci více motivovaní a Charitu Jeseník brali za svou.