Charita Jeseník pracuje na svém rozvoji
12. března 2024 Z Charity Jeseník

Charita Jeseník pracuje na svém rozvoji

Personální procesy nově. Tak zněl název projektu, kdy jsme díky příspěvku Nadace ČEZ aktualizovali procesy související s nástupem, zaškolením a hodnocením zaměst­nanců. V letošním roce se s podporou nadace zaměříme na další rozvoj v této oblasti.

Loňský rok byl v Charitě Jeseník z hledis­ka řízení lidských zdrojů klíčový. Po něko­lika náročných „covidových“ letech jsme se zaměřili na základní procesy souvise­jící se životem zaměstnance v organizaci. Díky příspěvku jsme si mohli dovolit zapla­tit odborníky, kteří nás jednotlivými částmi provedli. Po důkladné analýze součas­ného stavu a následné společné diskusi jsme s vedoucími našich středisek vytvo­řili kompetenční modely pro všechny pra­covní pozice v organizaci. Víme teď, jaké odborné, interpersonální, manažerské i osobní schopnosti po svých zaměstnan­cích budeme požadovat. Dále jsme zre­vidovali a nově nastavili celý proces „na­lodění“ nového pracovníka do organizace a také systém hodnocení zaměstnanců který se propojil s kompetenčním mode­lem. Celý systém se podařilo zjednodušit ku prospěchu zaměstnanců i organizace. Máme zaktualizované metodiky a zpraco­vány všechny varianty potřebných formu­lářů. „Velmi pozitivně hodnotím především společné setkávání s vedoucími, kdy jsme vzájemně živě diskutovali a postupně i sla­ďovali postoje a náhled na sporné oblasti. Hodně jsme se učili také od sebe navzá­jem,“ uvedla ředitelka Charity Jeseník He­lena Paschkeová.
Nyní je na řadě další rozvoj. Budeme ply­nule navazovat na předchozí projekt, který nám odhalil některá slabá místa. Charita Jeseník nemá před sebou snadný úkol. „Jsme moc rádi, že díky Nadaci ČEZ mů­žeme i v letošním roce pokračovat. Naším záměrem je vytvořit novou strukturu orga­nizace a všech služeb, včetně nastavení optimálního počtu zaměstnanců a typo­vých pozic,“ dodává Helena Paschkeo­vá. V rámci projektu tak bude vytvořeno jedenáct nových organizačních schémat. Společně s experty se pokusíme zjistit, kde jsou lidé přetížení a jak potřebují per­sonálně posílit. Určíme optimální počty podřízených zaměstnanců, kteří budou znát své zařazení v organizační struktuře a své kompetence (odpovědnosti). Celko­vě se budou zaměstnanci lépe orientovat, a to se promítne i do kvality služeb, které poskytujeme.
nadace čez malé