12. března 2024
Z Charity Jeseník
Personální procesy nově. Tak zněl název projektu, kdy jsme díky příspěvku Nadace ČEZ aktualizovali procesy související s nástupem, zaškolením a hodnocením zaměstnanců. V letošním roce se s podporou nadace zaměříme na další rozvoj v této oblasti.
Loňský rok byl v Charitě Jeseník z hlediska řízení lidských zdrojů klíčový. Po několika náročných „covidových“ letech jsme se zaměřili na základní procesy související se životem zaměstnance v organizaci. Díky příspěvku jsme si mohli dovolit zaplatit odborníky, kteří nás jednotlivými částmi provedli. Po důkladné analýze současného stavu a následné společné diskusi jsme s vedoucími našich středisek vytvořili kompetenční modely pro všechny pracovní pozice v organizaci. Víme teď, jaké odborné, interpersonální, manažerské i osobní schopnosti po svých zaměstnancích budeme požadovat. Dále jsme zrevidovali a nově nastavili celý proces „nalodění“ nového pracovníka do organizace a také systém hodnocení zaměstnanců který se propojil s kompetenčním modelem. Celý systém se podařilo zjednodušit ku prospěchu zaměstnanců i organizace. Máme zaktualizované metodiky a zpracovány všechny varianty potřebných formulářů. „Velmi pozitivně hodnotím především společné setkávání s vedoucími, kdy jsme vzájemně živě diskutovali a postupně i slaďovali postoje a náhled na sporné oblasti. Hodně jsme se učili také od sebe navzájem,“ uvedla ředitelka Charity Jeseník Helena Paschkeová.
Nyní je na řadě další rozvoj. Budeme plynule navazovat na předchozí projekt, který nám odhalil některá slabá místa. Charita Jeseník nemá před sebou snadný úkol. „Jsme moc rádi, že díky Nadaci ČEZ můžeme i v letošním roce pokračovat. Naším záměrem je vytvořit novou strukturu organizace a všech služeb, včetně nastavení optimálního počtu zaměstnanců a typových pozic,“ dodává Helena Paschkeová. V rámci projektu tak bude vytvořeno jedenáct nových organizačních schémat. Společně s experty se pokusíme zjistit, kde jsou lidé přetížení a jak potřebují personálně posílit. Určíme optimální počty podřízených zaměstnanců, kteří budou znát své zařazení v organizační struktuře a své kompetence (odpovědnosti). Celkově se budou zaměstnanci lépe orientovat, a to se promítne i do kvality služeb, které poskytujeme.